1396-10-08 20:17
1408
0
48475
تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد؛

14 اقدام موثر مقام معظم رهبری در جریان فتنه88

حمیدرضا بهمنی نژاد 14 اقدام موثر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مواجهه با فتنه 88 را برشمرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ حمیدرضا بهمنی نژاد، تحلیلگر مسائل سیاسی در همایش بسیج جامعه زنان سپاه گرگان در خصوص حماسه 9 دی به تشریح نقش مقام معظم رهبری در پایان فتنه88 پرداخت و گفت: در هفته ای قرار داریم که بنام هفته بصیرت و میثاق با امام امت نامگذاری شده است، بصیرت از ضرورت های حتمی حیات طیبه انسان است.

وی با بیان اینکه جامعه ما در ابعاد سیاسی فرهنگی اجتماعی و اعتقادی و مذهبی نیازمند آگاهی و بصیرت است، متذکر شد: طبق قرآن کریم اگر توجه به بصیرت نشود جایگاه انسان به مرتبه ای نازل خواهد شد که در حد حیوانات شمرده خواهد شد.

بهمنی نژاد خاطرنشان کرد: ریشه بصیرت سیاسی را باید در بصیزت اعتقادی و دینی جستجو کنیم خداوند اسباب این هدایت را فراهم کرده و در قرآن آمده دلیل روشنی از سوی پروردگارتان برای شما آمده است.

بصیرت دینی و سیاسی لازم و ملزوم یکدیگرند

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه بصیرت اعتقادی و سیاسی لازم و ملزوم یکدیگر هستند، افزود: اگر مرجع تقلید هم بشوید بصیرت سیاسی نداشته باشید سرتان کلاه می رود در واقع ایمان و اعتقاد در کنار روشن بیی سیاسی و فرهنگی، انسان ساز است.

وی تصریح کرد: در تعابیر مختلف از ائمه معصومین(ع) جایگاه امامت تبیین شده است، در تعبیری از امام علی(ع) جایگاه امام مثل محور سنگ آسیاب است، تعبیر دیگری از امام سجاد(ع) داریم که امام جامعه را به کشتی نجات در دریایی پر تلاطم تشبیه کرده است، تعبیر دیگری نیز از امام علی (ع) است که امام جامعه را به رشته تسبیح تشبیه می کند  که اگر این ریسمان پاره شود مهره های جامعه پراکنده می شوند.

فتنه های داخلی به مراتب از جنگ های خارجی سخت تر است

بهمنی نژاد اظهار کرد: از سخت ترین دوران امامت هر جامعه در تقابل با فتنه های داخلی است همچنانکه فتنه های داخلی در زمان امیرالمومنین علی(ع) به مراتب از جنگ های خارجی سخت تر بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به فتنه 88 و نقش مقام معظم رهبری به عنوان امام جامعه در برخورد با این فتنه، خاطرنشان کرد: اقدامات مقام معظم رهبری در دو بخش پیش از وقوع فتنه و بخش اعظم آن به بعد از وقوع فتنه بر می گردد.

وی از اقدامات شاخص مقام معظم رهبری در پیش از وقوع فتنه 88 به روشنگری نسبت به توطئه القای شبهه تقلب واطمینان بخشی نسبت به سالم بودن انتخابات در سخنرانی های متعدد اشاره کرد.

14 اقدام موثر مقام معظم رهبری در جریان فتنه88

بهمنی نژاد در ادامه به اقدامات مقام معظم رهبری بعد از وقوع فتنه 88 اشاره کرد و گفت: اولین اقدام بعد از وقوع انتخابات، دعوت به وحدت و جلوگیری از انشقاق و دومین اقدام دعوت همگان به مسیر قانون بود.

وی افزود: هشدار نسبت به توطئه دشمنان خارجی از محورهای دیگری بود که مقام معظم رهبری بدان تأکید داشتند.

پیغام و نصیحت به صحنه گردانان فتنه، تأکید به جذب حداکثری و دفع حداقلی، توصیه به جریان های سیاسی برای مرزبندی با دشمن، از جمله اقدامات بعدی مقام معظم رهبری در جریان فتنه88 بود که بهمنی نژاد به آن ها اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرمودند مراقب باشید هر گاه جبهه رقیب برای شما دست می زند حتما خطایی کردید و باید تجدید نظر کنید.

بهمنی نژاد ادامه داد: توصیه به خواص در انجام به موقع تکلیف، دیدار با یکی از سران فتنه در تاریخ 24 خرداد 88 از جمله اقدامات بعدی امام جامعه در فتنه88 بود که در آن دیدار فرمودند جنس شما با اینگونه افراد متفاوت است و از دیدگاه پدرانه صحبت کردند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اقدامات دیگر مقام معظم رهبری در مواجهه با فتنه88 را برشمرد و خاطرنشان کرد: دیدار با نمایندگان کاندیداهای انتخابات از دیگر اقدامات حضرت آقا بود که در آن دیدار برخی می خواستند انتخابات باطل شود اما مقام معظم رهبری نپذیرفتند و به رای مردم تمکین کردند.

وی به اتمام حجت در نمازجمعه تاریخی مقام معظم رهبری در 29 خرداد در تهران اشاره کرد و گفت: در آنجا خط فاصلی بین فتنه گران و مردم ایجاد شد.

بهمنی نژاد تأکید کرد: جدا کردن صف مردم از فتنه گران با روشنگری و بصیرت افزایی، ایستادگی در برابر اصرار نابجا و خواسته غیرقانونی آنها مبنی بر ابطال انتخابات، دفاع از جمهوریت نظام و حق مردم و قاطعیت و برخورد با فتنه گران و عوامل اغتشاش از دیگر اقدامات موثر مقام معظم رهبری در فتنه88 بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.